Resultaatgericht samenwerken

Van Son onderhoud en schilderwerken heeft jarenlange ervaring in resultaatgericht samenwerken (RGS). Zo zijn we op diverse complexen al toe aan de derde onderhoudscyclus en hebben we een schat aan kennis en ervaring opgebouwd. Hierdoor zijn wij in staat geweest om ons proces continu te optimaliseren en door te ontwikkelen tot een bedrijfszekere aanpak. Dit leidt tot een besparing van 20% op uw onderhoudsbegroting. We gaan in vier stappen naar geplande zekerheid.

Gewenste kwaliteit als uitgangspunt

Zowel technisch als esthetisch

In 1999 werd het eerste pilotproject opgezet in resultaatgericht vastgoedonderhoud, samen met een van onze vaste opdrachtgevers. Voor een van hun complexen werd een meerjarenonderhoudsscenario opgezet, afgestemd op het beleid en de visie voor het complex.

Met de gewenste kwaliteit als uitgangspunt, werd bepaald waar het complex de komende 25 jaar minimaal aan moet voldoen. Zowel technisch als esthetisch. Hierop werden alle onderhoudsmaatregelen aangepast en legden we de prestatie-eisen vast. Nog altijd zijn dit de belangrijkste uitgangspunten bij resultaatgericht samenwerken.

Complete verantwoordelijkheid

Het technisch beheer uit handen nemen

Momenteel heeft Van Son ruim 6000 woningen in beheer, verdeeld over bijna 200 complexen. Van deze complexen nemen we het technisch beheer uit handen van diverse woningcorporaties, scholengroepen, zorginstellingen en VvE’s.

Het technisch beheer uit handen nemen gaat verder dan alleen het stukje schilderwerk. Zo nemen wij indien gewenst de verantwoordelijkheid over de complete buitenschil. Onderhoud en renovatie combineren we hierbij. Ieder complex bekijken we afzonderlijk en is maatwerk. Alle prestatie-eisen worden hierop afgestemd.

Zorgvuldige communicatie

Ook richting de gebruiker

Onderhouds- en renovatiewerkzaamheden hebben een flinke impact op huurders, scholieren of patiënten. Daarom is het onze taak om te zorgen voor een tijdige en zorgvuldige communicatie, gemixt met het juiste verwachtingsmanagement.

Van Son bereidt de gebruikers van een complex op een eigentijdse wijze voor op de werkzaamheden, zodat ze weten welke overlast hen te wachten staat. Voor elk complex maken we een communicatieplan op maat, afgestemd op de bewoners en de omvang van de werkzaamheden.

 


Gemiddeld ruim 20% besparing


Compleet ontzorgd


Zorgvuldige communicatie


Ruim 17 jaar ervaring in RGS